Friday, October 22, 2010

Hantu punya Dendam

Dendam Yang Tersimpan. Kalau di simpan lama-lama boleh sampai ke tahap membunuh tu. Benda yang paling bahaya atas dunia.

Cuba bayangkan kalau dendam di simpan sampai ke tahap kritikal... Silap-silap semua orang sekeliling tak pasal-pasal kena tempias dendam.
Last-last semua orang mula kecik hati.

booja sendiri kadang-kadang ada rasa dendam.
Bila hantu tak puas hati, hantu bengang dan segala hantu masuk dalam badan mula la rasa nak mengungkit, menyumpah, rasa nak pukul, tak nak ada kaitan dengan orang yang dah menyeru hantu-hantu tu datang. Tapi nasib baik ingat nak istigfar banyak-banyak. Kalau tak grenti pecah, bukan grenti pecah tapi memang akan pecah punya muka pintu bilik. Kadang-kadang kawan sendiri pun boleh bagi dendam terbuku dalam hati. Yang penting kena ingat tuhan. Kalau ingat tuhan mesti boleh hilang. Geng-geng sendiri pun ada yang secara tak sengaja bagi sakit hati. Lagi-lagi yang ada geng-geng yang suka bergurau macam cipan. Bagi sesiapa yang ter'dendam' tu banyak-banyakkan bertenang. Lainlah kalau dendam berdarah yang dah memang tiada ubat atas dunia. Buat lah sesuatu yang boleh bagi hilang tekanan supaya hantu-hantu dendam keluar dari badan contoh macam :
  • berblog
  • menjerit dalam tandas
  • bawak motor laju-laju ( bagi sesiapa yang tak sayang nyawa )
  • tengok cerita kegemaran
  • makan benda sejuk atau manis
  • tidur
  • telefon orang
  • mandi
  • sembahyang sunat
  • lepak tempat yang tenang
  • main dengan binatang peliharaan
  • tarik nafas dan rilex
Mesti hilang dendam sementara yang tiba-tiba ter'create' oleh something a.k.a seseorang.

p/s : sekarang hantu-hantu yang di sebut ada dalam badan booja. Tengah nak keluarkan dari badan. Bagi yang dah menyeru hantu ni, jauhkanlah diri anda. Hahahaha....

No comments:

Post a Comment

Tinggal kata keramat