Sunday, November 7, 2010

Kenapa mesti mati?

booja ada satu akuarium. Nak kata besar kecik je. Dalam tu ade ikan kecik-kecik dengan seekor ikan ketutu. Dah banyak kali booja beli anak ikan nak bagi makan dekat ikan ketutu. Tapi yang tak tahan kalau booja beli mesti ada yang mati. sekali mati 4 5 ekor. Habis duit poket beli anak ikan la jawabnye.


Tak tahu lah ape puncanya boleh mati. Ade kawan cakap tak cukup makan, sebab anak ikan tu selalu duk kat permukaan macam nak makanan. Tapi booja rasa oxygen dalam akuarium tak cukup nak menampung anak ikan yang banyak. Jadi kalau boleh sesiapa yang tahu bab-bab ikan ni bagi lah cadangan sikit.

4 comments:

  1. Water pump untuk oksigennya brapa besar? u should use Fluval punye type. Air ada simpan anti-clorine tak? If not, kene taruk dulu n biarkan selama sejam seblom letak ikan kat dalam tu. Water temperature kene check gak. If not, fungus bleh beranak pinak kat dalam air tu..

    ReplyDelete
  2. owh... akuarium kecik jd x gne water pump.... tq 4 ur info...

    ReplyDelete
  3. hmmmm..rase nye sbb ikan2 tu xtahan kut duk kat teratai...kene train mcm dak2 palapes kene train dlu...mhaha~ (^_^)v
    [ok..abaikan komen ini..xtau nk bg cadangan ape, tp nk tulis gak..hihi]

    ReplyDelete
  4. mgkn shock tengok tuan die slalu n kne train... trus kne heart attack... hehehe

    ReplyDelete

Tinggal kata keramat